Monday, November 14, 2005

Teka-Teki

Need to brush-up your Malay ?

1. Kita jalan, dia jalan. Kita berhenti, dia jalan. Dia berhenti... kita yang jalan. Apa dia?

2. Apakah binatang yang bila malam dia hidup tapi bila siang dia mati?

3. Kalau semua orang jadi cikgu, cikgu akan jadi apa?

4. Binatang apa yang paling kedekut?

5. Apa benda yang hitam masa kecil dan putih bila besar?

Jawapan :

1. Jantung kita. Kalau berhenti berdegup..., kita yang jalan.

2. Ikan. Cuba SIANG ikan dan tengok mati ke tak.

3. Cikgu jadi ramai la.

4. Kuda sebab bila dia lari bunyi KEDEKUT... KEDEKUT... KEDEKUT...

5. Michael Jackson

2 comments:

Anonymous said...

xi ber jialat..
gua ingat gua ada masalah sikit..
teka teki tak ada satu pun aku dapat...
sekali tengok jawapan..gua mahu muntah darah "jalan"..

Anonymous said...

lol... good one there....
saya semua pun salah...